Salam Perjuangan

Di sini saya mengucap syukur ke hadrat Ilahi kerana diberi kesempatan olehnya untuk sama-sama berkongsi ilmu dan memupuk ukhwah sesama kita. Saya berharap blog saya ini dapat memberi manfaat kepada diri saya dan orang lain

Tuesday, August 10, 2010

Ahlan Wasahlan Ya Ramadhan

Bismillahirrahmanirrahim
Alhamdulillah bersyukur ke hadrat ilahi dengan rahmatnya dapat dipertemukan dengan Ramadhan iaitu bulan yang penuh berkat dan nikmat ini. Betapa bersyukurnya kita diberi kesempatan untuk menyambut ramadhan al mubarak bagi tahun 2010 ini. Berapa ramai di kalangan saudara dan sahabat-sahabat kita yang tidak sempat bertemu ramadhan bagi kali ini kerana menyambut seruan Ilahi. Kita yang diberi kesempatan ini hendaklah menggunakan segala yang terdaya untuk merebut peluang dan ganjaran yang Allah berikan pada bulan yang mulia ini. Di mana segala pintu neraka ditutup dan pintu syurga dibuka seluas-luasnya. Syaitan pula dirantai. Betapa pengasihnya Allah kepada hambanya. Marilah kita sama-sama merebut peluang ini kerana Allah menyediakan banyak ganjaran pada bulan ini. Selain berpuasa banyakkanlah bersedekah, berzikir, membaca Al-quran bertahmid dan mendengan majlis-majlis ilmu. Elakkan daripada membuat perkara yang sia-sia dan tidak mendatangkan faedah.
Saya juga berpesan kepada diri saya dan anda semua supaya merebut peluang yang diberikan ini dan jangan sia-siakan ramadhan yang kita telah miliki ini. Supaya kita tidak menyesal nanti kerana apabila sudah sakit dan tidak mampu bangun lagi. Kesempatan yang Allah berikan pada kita ini hendaklah kita rebut dengan bersungguh-sungguh bagi menambah segala amalan kita.
Belum tentu Ramadhan yang akan datang kita akan bertemu semula.

Di kesempatan ini saya ingin mngucapkan selamat menyambut Ramadhan Al Mubarak
Semoga Ramadhan ini lebih baik dari yang sebelumnya. Tingkatkan amalan dan jauhkan segala kemungkaran. Ahlan wasahlan Ya Ramadhan

No comments:

Post a Comment